Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(10)
Autor
Suwalska Elżbieta
(4)
Hinz Magdalena
(2)
Baker Jed E
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Malek Renata
(1)
Pelc Maria (ilustracja)
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Klasa 4.
(4)
Klasa 5.
(4)
Klasa 6.
(4)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Czytanie
(5)
Pisanie
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dysortografia
(3)
Dysgrafia
(1)
Dysleksja i dysortografia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Korekcja mowy
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka czytania
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Poznanie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Spostrzeganie
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zachowanie
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(4)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Tyt. oryg.: "The social skills picture book : teaching play, emotion, and communication to children with autism" 2001.
Bibliogr. s. 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują "dobry" oraz "zły" sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak: Nienaruszanie przestrzeni innych osób Rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy Dołączanie do zabawy Dzielenie się Osiąganie kompromisu Czekanie na swoją kolej w zabawie Radzenie sobie z przegraną Zachowanie spokoju Akceptowanie odmowy Próbowanie nowych rzeczy Radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych! Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych otrzymał nagrodę iParenting Media Award! Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey, gdzie - niemal dwie dekady temu - zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu umiejętności społecznych w różnych zakątkach świata, jest członkiem zarządu Asperger’s Syndrome Education Network (ASPEN).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18484 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki. Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów. Na dołączonych do książki płytach CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21565 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
CD
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Opis wg teki. Teka zawiera: podręcznik z instrukcją do programu, 2 zeszyty ćwiczeń (29, [2] strony każdy) z ilustracjami i tekstami rymowanek, zestaw 14 kart z abstrakcyjnymi wzorami do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, płytę CD z propozycjami melodii do rymowanek.
Bibliografia na stronach 19-20.
Program Od głoski do słowa, którego autorami są Małgorzata Szewczyk i Marta Bogdanowicz, adresowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: rozwijających się nieharmonijnie z opóźnionym rozwojem językowym z opóźnionym rozwojem mowy uwarunkowanym m.in. niepełnosprawnością słuchową lub intelektualną obarczonych SLI (specyficznym zaburzeniem językowym) wykazującymi sprzężone zaburzenia rozwojowePodstawowe cele programu: wspomaganie rozwoju języka i mowy u dzieci z wadami słuchu wspieranie rozwoju języka i mowy u dzieci z opóźnionym rozwojem mowyCele te realizowane są za pomocą rymowanek, śpiewanek oraz zabaw powiązanych z tymi rodzajami dziecięcej aktywności. W efekcie dziecko poszerza zakres używanych słów, reguluje swój oddech, doskonali także głos, słuch oraz poprawia sposób wymowy sylab, pojedynczych wyrazów oraz krótkich zdań.Zawartość prezentowanego zestawu: podręcznik będący instrukcją programu dwa ilustrowane zeszyty ćwiczeń zawierające teksty rymowanek 14 kart ze wzorami abstrakcyjnymi służącymi do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (jeden wzór przypada na dwie rymowanki) płyta CD z propozycjami melodii do rymowanekUwaga: po dostosowaniu, szczególnie w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, program można zastosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (już od drugiego roku życia) rozwijającymi się w sposób prawidłowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Wydanie skoroszytowe.
Dzieci wiedzą, czym zajmują się ich rodzice, dziadkowie i osoby, które na co dzień spotykają w sklepie, szkole czy urzędzie. Często jednak nie zdają sobie sprawy z tego, kto na przykład upiekł pyszne ciastko z kremem, które jedzą, czy kto zaprojektował i zbudował dom, w którym mieszkają. Dlatego powinny poznać jak najwięcej zawodów, aby zrozumieć, że wszystko, z czego korzystają, powstało dzięki czyjejś ciężkiej pracy. W książce przedstawiono 57 najbardziej znanych zawodów.Dzięki zdjęciom i pytaniom dziecko będzie wiedziało:jak nazywamy kobiety i mężczyzn wykonujących omawiane zawody;czym zajmują się te osoby;gdzie pracują;jak powinny być ubrane;jakich narzędzi używają w swojej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Na okładce: Kolekcja Co masz na myśli?
Publikacja w formie kołonotatnika.
W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji. Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się: - nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech; - rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi; - rozumienia emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej perspektywy; - myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania różnych możliwości rozwiązań; 5. - wiary we własne możliwości i słuchania swojej intuicji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Bibliografia na stronach 279-284.
Sprawny odbiór informacji przekazywanych za pomocą języka pisanego, czyli umiejętność czytania, jest najważniejszą umiejętnością, jaką powinni opanować uczniowie w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to warunek co prawda nie wystarczający, ale bezwzględnie konieczny do radzenia sobie na kolejnych etapach edukacji. Książka ta adresowana jest zarówno do terapeutów pedagogicznych prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i do rodziców chcących pomóc swoim dzieciom w opanowaniu trudnej sztuki czytania. Zawiera ona szereg praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji i z każdym dzieckiem mającym trudności w czytaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń, które mogą być wykorzystane podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni liter ch i h, ale także usprawnia procesy analizy wzrokowej i słuchowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19960 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń dowykorzystania podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni liter ói u, ale także usprawnia procesy analizy i syntezy wzrokowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń dowykorzystania podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni liter rzi ż, ale także usprawnia procesy analizy i syntezy wzrokowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń do wykorzystania podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni zmiękczeń, ale także usprawnia procesy analizy i syntezy wzrokowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19959 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej